Torsken pysslar

Taurus:
Vad gör du, Torsken?
Torsken:
Klistrar fina bilder. Det ska bli inbjudningskort.
Taurus:
Åh! Ska vi ha kalas!
Torsken:
Jag och Tomas ska ha kalas.
Taurus:
Du och Tomas? Vi då?
Torsken:
Ni luktar så illa, så ni får inte vara med.
Taurus:
Vad tusan säger du, fjärtstjärt! Vad du är nedrig!
Torsken:
Det är faktiskt ni med. Och så luktar ni urin och avföring, djurkadaver och fotsvett.
Ruben:
Gör vi INTE!
Jårdsch:
Jo, lite ibland...
Pablo:
Djurkadaver? Hur kan man lukta så om man inte vet vad det är?
Taurus:
Så du har mage att säga att vi, din egen flock, inte är bjudna på ditt kalas?
Torsken:
Japp! Jag har massa mage. Kolla alla mina valkar!
Taurus:
Du är fanimej dum i huvudet.
Torsken:
Må så vara. Jag är slät och det är inte du.
Taurus:
Så det är en fråga om hårlag?
Torsken:
Nej, det är en fråga om att jag gillar Tomas.
Pablo:
Gillar du inte mig?
Torsken:
Jag gillar Tomas mer.
Ruben:
Torsken har blivit åderförkalkad!
Jårdsch:
Hjälper inte ättika mot sånt?
Ruben:
Näe, det är bara mot förkalkningar i vattenkokaren.
Jårdsch:
Skulle det funka på Torsken om han började rossla och bubbla alltså?
Taurus:
Näe, pucko! Men kanske skulle det hjälpa om vi tryckte upp en pipett med ett par milliliter i hans feta röv!
Torsken:
Det kommer ni aldrig att göra i alla fall!
Taurus:
Och huuuur kan du vara så säker på det?
Torsken:
För jag är högre i rang än du, för jag är flockens klippa och för att jag luktar gott.
Jårdsch:
Kaustiksoda! Funkar det?
Ruben:
Inte kan vi väl fräta bort Torsken från världskartan?
Taurus:
Såklart inte. Vi kan bara bestraffa honom.
Ruben:
Hurdå?
Taurus:
Vi tar hans mat och ger den till Pablo.
Pablo:
Till mig?
Jårdsch:
Du är en parvel.
Torsken:
Ni kan väl inte ta min mat??
Taurus:
Vi får ingen tårta. Du får ingen mat.
Torsken:
Jag ska skvallra!
Taurus:
För mamma? Du, hon har försökt att banta dig sedan du föddes och ingenting hjälper.
Torsken:
Jag ska skvallra för Tooomas!
Jårdsch:
OJ, vad vi blev rädda nu!
Pablo:
Uuuuuuhh, jag kissar på mig.
Ruben:
Ja, du kissar verkligen på dig!
Pablo:
Åh neeej! Inte nu igen! Varför känner jag inte när jag är kissnödig?
Jårdsch:
Han har för lite fett på kroppen?
Taurus:
För lite fett? Hur resonerar du nu?
Jårdsch:
Jag vet inte riktigt. Ruben? Hur resonerar jag?
Ruben:
Jag är inte säker. Jag tror att det har med impulser i hjärnan att göra.
Jårdsch:
Funkar mina impulser som de ska?
Taurus:
Näe.
Jårdsch:
Skit också! Var har jag lagt bruksanvisningen, nu igen...
Torsken:
Hur kom det här att handla om Jårdschs hjärna?
Taurus:
Jag är inte säker. Jag tror det var något om fett och kaustiksoda?
Pablo:
Och tårta!
Jårdsch:
Ja, tårta är gott!
Ruben:
Jättegott!
Torsken:
Men hallååå?
Taurus, Jårdsch, Ruben och Pablo:
Tyst! Vi visualiserar tårtor!
Jårdsch:
Kaustiksoda... Är inte det farligt?
Taurus:
Jättefarligt!
Jårdsch:
Äsch... Jag tyckte att det lät lite gott. Nu får jag visualisera grädde på tårtan istället.
Ruben:
Taurus? Har du sett Jårdschs bruksanvisning?

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha, ja..
Ibland undrar man.. :D

Postat av: Mimmi & råttorna

Ääääääntligen mera Boysen! :D

2008-02-28 @ 16:43:55
URL: http://skruttungarna.blogg.se
Postat av: Tomas

Torsken: Iofs tycker jag faktiskt att din egen son, som gick under arbetsnamnet "mini-torsk" när jag hjälpte till att mana honom när han var pytteliten, faktiskt borde få vara med på ett litet litet kalashörn...

2008-03-03 @ 15:45:09
Postat av: Taurus

Men jag är hans bror!!

2008-03-05 @ 10:55:17
Postat av: Tomas

Taurus: Sant... men det är Torskens kalas...

2008-03-06 @ 16:20:13
Postat av: Taurus

Torsken är en sniken tråkmåns och jag ska banne mig gå och kissa i hans korg, precis _nu_!

2008-03-12 @ 10:57:47
Postat av: Christiansolveig

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.

2010-04-20 @ 15:43:37
URL: http://christiansolveig.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback