Skärpning!

Råttan utan namn:
Alltså... Nu får det vara nog, mamma! Nu ger du mig ett namn! Jag kan faktiskt inte vara den namnlöse längre och jag tycker att jag är för stor för att kallas för BÄBIS! Dessutom är det ett flicknamn! Om du inte hittar något, så ser jag inget större fel på Olydias New Dawn (förutom att New Dawn är ett diskmedel i USA och Kanada och skulle lika gärna kunna heta Yes på svenska). Nu tar du helt enkelt och ger mig ett namn! Jag vill vara som de andra! Till och med Skare har ett namn och det trots att han är råttan du alltid glömmer bort! Jag kan nöja mig med ett halvknasigt namn, ett sådant som Kalopsen har. Jag har gärna ett felstavat, precis som Jårdsch (även om han mest bara ojar sig och känner sig miserabel för att han har det namn han har och hellre vill ha något fiskstinkande risbullenamn). Jag kan tänka mig att ha ett religiöst namn, ja, Ruben är väl döpt efter en av Jakobs tolv söner, eller hur? Och Agis är en agare och aga är ju förbjudet enligt lag! Ge mig ett namn! Vilket som helst! Furguson blir bra. Geezer blir toppen. Jag kan till och med tänka mig Spud! Kom igen, mamma... Det här går inte!

Kalopsen:
Bähähähäbiiiiiiis... Haaaahaaaahaaaa...

Råttan utan namn:
Mamma! Jag menar allvar!

Kommentarer
Postat av: Kiwi

Florentin är fint...

Kanada är inte dumt. Alvar, så har han syskonnamn med Alva. "Nube" betyder "moln" på spanska. "Ratito" betyder "liten råtta".

2008-12-27 @ 23:17:24
Postat av: Paula

Nämen stackarn! Inget namn ÄN? Florentin enligt Kiwi funkar ju inte - då blir han ju DUM ju!



Men jag håller med honom, han måste få ett namn, han blir uppenbarligen förvirrad och tror att han är en mänskobäbis, kallar dig för mamma orolig

Postat av: Kiwi

Varför blir man dum om man heter Florentin?

2008-12-27 @ 23:53:55
Postat av: Ruben

Jag kallar också mamma för mamma. Det gör vi allihop. Till och med Jårdsch.

2008-12-28 @ 10:43:45
Postat av: fia

Inget fel på Bäbis ;) Fast, i mina ögon är det ju också ett flicknamn...det ska vara det då.

2008-12-28 @ 22:19:34
Postat av: Kiwi

Hur går det med namngivandet?

2008-12-29 @ 15:09:13
Postat av: Kristian 1954

Alltså. störe mig riktig mycket när jag gick in på din blogg. JÄVLA SKIT BLOGG. hön tönt!

2012-03-18 @ 21:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback