Vad får vi för Torsken?

Taurus:
Vad får jag för Torsken?
Ruben:
Åtta kronor!
Taurus:
Alldeles för lite!
Ruben:
Nio, tio, elva, tolv!
Taurus:
Tolv kronor bjudet! Första, andra...
Jårdsch:
STOOOOPP!
Taurus:
Va? Varför då?
Jårdsch:
Ska ni auktionera bort Torsken?
Taurus:
Ja?
Jårdsch:
Han är ju död!
Taurus:
Ja?
Jårdsch:
Ni kan inte sälja en död Torsken!
Taurus:
Men du... De där paketen som man köper i affären är ju också död torsk?
Jårdsch:
Jamen, för helvete! Det är fisk! Det är en annan sak! Torsken är vår alfa och min pappa!
Ruben:
Inte nu längre...
Skare:
April, april! Torsken ligger och sover på byrån i mammas sovrum!
Pablo:
Nej, han är död. Det är bara hans kropp som ligger där.
Skare:
Ska Taurus sälja den?
Pablo:
Nej! Över min döda kropp!
Skare:
Ska du också så där dö?
Pablo:
Neje, det är ett uttryck. Taurus kommer inte att få sälja Torsken och det ska jag se till.
Jårdsch:
Och jag!
Ruben:
Fy, vad ni är tråkiga! Vi kunde ju få pengar för honom så vi kunde köpa till exempel pizza eller köttbullar!
Taurus:
Köttbullar! Jaa!
Jårdsch:
SLUUUTAAA! Ni är äckliga och makabra och helt absurda i ert resonemang. Vi borde sörja lite och skriva en finstämd runa över en flockmedlem som lämnat oss för den andra sidan.
Taurus:
Jamen, jag orkar inte! Det känns jobbigt nog att vara någon förbannad alfa som det är nu. Jag vill bara... muntra upp...
Jårdsch:
Och sälja Torsken?
Taurus:
...ja?
Jårdsch:
Ja?
Taurus:
Ok... Det var dumt. Förlåt!
Ruben:
Ja, det var dumt...
Jårdsch:
Tack...
Taurus:
Du Jårdsch?
Jårdsch:
Mmm...
Taurus och Ruben:
April, april!

Kommentarer
Postat av: Storr8n

Det känns som det var igår jag sa till om att Torsken inte kunde heta Torsken. För jag var ganska säker på att han skulle hamna bland ett gäng dårar som er. Och se! Jag hade rätt.

Beklagar sorgen.

2008-04-02 @ 13:35:00
Postat av: Tomas

Den som tänker sig sälja Torsken kommer jag sätta i ugnen!

2008-04-02 @ 23:47:54
Postat av: Taurus

Men om vi säljer honom till dig, Tomas ;)

2008-04-03 @ 09:57:48
Postat av: Aaronjohanna

Wonderful and informative web site. I used information from this site its great.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback