Hängmattor

Elton:
Du, Torsken... Har du tänkt på det här med hängmattor?
Torsken:
Hur då?
Elton:
Ja, hur bra de är egentligen?
Torsken:
Hängmattor är väldigt bra. Hur menar du?
Elton:
Jo, man kan ligga på rygg och titta i taket eller på sina fötter och se på när man vickar på tårna. Man kan ligga på rygg eller på mage eller i en stor hög med sina kompisar. Visst är det bra!
Torsken:
Så har jag inte tänkt tidigare. Kolla! Nu vickar jag på tårna! Hahaha! Vilken rolig böj du kan göra med din svans! Så ren den är, förresten!
Elton:
Mmm, mamma tvättade den, du vet! Rosa! Haha...
Torsken:
Vilken hängmatta är din favorit?
Elton:
Jag tycker om allihop, men de som är lyxiga, med fleecefoder tycker jag bäst om nu när det börjar bli mörkt ute om kvällarna. Man kan mysa i dem för fleecen värmer så gott om magen.
Torsken:
Jag tycker om handdukar. Bomull är också mjukt.
Elton:
Tror du att det är någon skillnad på vanlig bomull och en ekologisk bomull?
Torsken:
Vaddå? Du menar öko-märkt som i mammas sjalar?
Elton:
Ja, just det!
Torsken:
Hmm... Organisk bomull kan kanske vara mjukare, men jag tror inte att det är någon större skillnad. Men den är ju miljövänlig och oblekt.
Elton:
Jag ska nog önska mig en ekologisk hängmatta i julklapp. Man måste värna om miljön, även om man bara är en råtta. Det är ju fler generationer råttor som ska ärva den här världen.
Torsken:
Det var en fin tanke, Elton! Vi råttor kör inte bil, så vi bidrar ju redan nu till en bättre värld. Ekologisk bomull kanske är "the thing"...
Elton:
Vi kan starta ett företag och sälja ekologiska råttsaker!
Torsken:
Tror du att det skulle funka?
Elton:
Hallå! Det ska inte gå att snurra huvudet så mycket som jag kan göra och man ska inte kunna klättra upponer när man är lika stor som jag, men det funkar bevisligen. Man måste bara våga att tänja gränserna lite, vara lite crazy, liksom...
Torsken:
Hahaha... Kolla mina tår, Elton! Jag kan spreta massor med dem. Så här!
Elton:
Hihihi... Ja, kolla! Ska vi jämföra? Kan du nudda burtaket med dina bakben?
Torsken:
Jag ska försöka... Ååååhej...
Elton:
Åååååhej...

Kommentarer
Postat av: r8orna

Ja! starta ett företag för ekologiska hängmattor. Vi vill gärna köpa sådana av er, men kissa på dem innan så vi kan ligga och lukta på erat han-urin, åh.

Här hemma är våran favorit den som är i fleece, zebramönstrade. sen har vi en "stolkudde" ifrån ikea som är ärtgrön, hårig och på undersidan i fleece med en fisk på - 2st! ligger i en mindre cykelkorg för barn, som är så himla gosig - troligen har något barn i indien gjort den..

Postat av: Jenny

Heja Elton! Mer ekologiska prylar till alla!

2006-09-26 @ 16:17:25
Postat av: Tomdiana

Really great site man!!

2009-10-06 @ 09:30:35
URL: http://tomdiana.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback