Jag är vuxen nu!

Gurkan:
Jag harklar mig. Ett, två...Hallå? Hahahaha! Jag låter normalt igen! Lyssna! Lalalalalala. Jag är vuxen! Hoppsan vilken basröst jag har. Jag låter som du, Manfred!
77064-31
Idag sitter jag i mammas knä och myser och kissar på hennes byxor. Jag har är charmigare än vad jag brukar vara, så lite kiss upprör henne inte. Mitt kiss är ju dessutom en stjärnas kiss, så det är ju en ära att bli nerpinkad av just mig. Jag har hjälpt henne att städa buren och fått mitt porträtt taget som belöning. Jag är proffs vad det gäller burstädning. Mamma plockar bort gamla tidningar och jag sitter i soppåsen och tar emot dem och ser till att det blir ordentligt gjort genom att inspektera en nytvättad burbotten. Är den ordentligt städad så märker jag den med en strimma av mig själv. Mamma brukar klaga på mig när jag gör det. Hon verkar inte förstå att det är ett bevis på att hon städat riktigt duktigt.

Liston:
Jaha, så nu kan du härta ner dig lite och bli en fläskig lortgubbe på riktigt och inte hålla på och domdera med mig mer. Jag har längtat efter den här dagen, Gurkan. Nu förstår jag ju vad du säger igen. Men du är lika ful som vanligt, så kom inte och tro att jag tycker om dig.

Manfred:
Du är lika hjälpsam som du är skrytsam, du. Vi hade hoppats att din egoism skulle stilla sig något efter din tonårskris, men nu är det ju märkbart att du inte kommer att växa ifrån luften i din enfaldiga lilla skalle.

Elton:
Jag vill också hjälpa till, men jag får sitta här ute i köket och ha tråkigt. Jag har bitit ner hängmattan för att förströ mig... Jag har ingen att leka med.
77064-33

Gurkan:
Om jag inte blivit vuxen hade du gärna fått leka med mig, men nu är jag är stor och då tycker jag att du är fjantig.

Liston:
Är du snäll, kan du få hoppa på min mage ett par gånger och tumla runt och leka. Är du inte snäll, kommer jag att hoppa på din. Jag är vuxen nog att leka med äckliga små råttungar.

Manfred:
Gurkan... Du har lite kvar att lära dig. Kom hit ska jag mangla in lite vett i skallen på dig.

Gurkan:
Det går inte. Det är ju fullt av luft där, säger du ju... Förresten, vem åt upp alla kycklingbenen från igår? Det fanns ju inte ens en liten flisa kvar när vi städade.

Manfred:
Det var nog... Liston?

Liston:
Manfred! Försök inte! Det är du som väger 800 gram! Det gör du ju inte på grund av en strikt diet på luft och kärlek så vitt jag förstår.
77064-32

Gurkan:
A bit fat, Manfred? Hihihi...

Manfred:
Det är respekt, inte fett!

Liston, Gurkan och Elton:
Jahaaaa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback