Jag är Elton

Elton:
Egentligen heter jag Sanders Starbright och jag kommer från Sanders uppfödning i Finland. Sanders brukar vinna massor av fina priser när råttorna därifrån kommer till Sverige och blir utställda. Jag är nog inte tillräckligt vit för att vinna de finaste priserna, men jag är ganska söt ändå har jag hört. Jag såg min nya mamma så fort hon kom in på utställningen och hon såg mig. Jag ser ut som hennes vita Igby, säger hon. Vi tyckte om varandra från första stund och jag hade blivit ledsen om jag inte hade fått följa med henne, tror jag. Min nya mamma blev så glad när hon fick veta att jag var till salu. Hon köpte mig utan att fråga sin man först... Det var lite vågat, men det är ju det fina med ögonblicklig kärlek.

Min nya mamma var ju tvungen att välja ett namn som hennes sambo skulle gilla. Han brukar lyssna på Elton John ibland, så då tyckte hon att jag kunde heta Elton. Min nya mammas sambo tyckte att jag var jättegullig och blev inte alls arg för att jag fick flytta hem till dem. Just nu bor jag i en transport i köket, men jag längtar efter att få flytta in med min nya råttfamilj. Min nya mamma vill bara kika lite extra på mig först, för hon är jätterädd om mig och om de råttor hon redan har. Jag känner mig lite vilse och är lite blyg, men jag vågde klättra upp i min nya mammas hand och provsmaka hennes naglar lite på råttbäbisars vis. Här på bilden ligger jag och sover i tidningspapper som jag boat med i natt.
77064-30
Jag är vad man brukar kalla black eyed white. Visst är jag vit, men i pannan har jag en grå strimma. Den syns tydligt här på bilden. Kanske får jag fler fläckar med åldern. Det vore snyggt med lite grått eller svart runt öronen, tycker jag.

Min nya mamma har gett mig ägg, potatis och grönsaker idag. Den där Per har också matat mig med lite godsaker. Jag kommer nog att trivas här.

Kommentarer
Postat av: Tina

Såklart kommer du att trivas, lilla gulliga Elton! Du kanske inte vet det än, men du har just hamnat i "Råttparadiset på Jorden"....en bättre mamma och pappa kan du inte få!! Och dina killkompisar i den stora buren är jättesnälla, dom också, även om dom då och då SPELAR lite tuffa. Innerst inne har dom små råtthjärtan av renaste guld, så du ska inte vara rädd!
Dessutom har du fått en mamma som kommer att älska dej skyhögt och gulla med dej och pussa på dej och leka med dej.....osv osv osv
Nä, du ska INTE vara orolig för NÅT, du har sannerligen hamnat på rätt plats, lilla gubben!
Lycka till med livet i ditt nya hem, du söta!
*PUZZ*

2006-05-28 @ 16:15:03
Postat av: Frida

Vilken liten söt, Pernilla! Han har lika stora vackra svarta ögon som min Bebis.

2006-05-28 @ 16:18:52
Postat av: Ida

Instämmer med Tina :D

Dessutom är du JÄTTESÖT!

2006-05-28 @ 17:38:18
Postat av: kicki

Du är inte bara söt - du är fantastiskt bra på svenska oxå!

2006-05-29 @ 10:31:49
Postat av: Emma

Gud vilken sötnos=)

Postat av: Elton

Tackar för alla komplimanger. Och på tal om det här med språk: vi råttor talar kärlek och det är ju ett språk alla förstår... Ju... =)

2006-05-29 @ 15:47:35
Postat av: anna m mimer o embla

Men du är ju ganska söt, faktiskt ;)

2006-05-29 @ 16:15:45
URL: http://magisk.blogg.se
Postat av: Tina

Så rätt sååååå, Elton - kärlekens språk förstår ALLA! Bra sagt, lillkillen!
*Pussar*

2006-05-30 @ 16:09:12
Postat av: Vickan

Underbar blogg, mycket roande, har själv 4 små tjejer, har haft fler råttor tidigare, blir väl fler senare också igen.. :) Ha det bra!

2006-06-11 @ 01:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback