Första inlägget

Välkommen till vår blogg! Det är vi som är boysen, gänget, mammas hjärtan...

Liston
77064-2

Det är jag som äldst i vår grupp. Det kan vara bra att veta! Jag föddes fredagen den 13:e augusti 2004 och förärades det otursbringande namnet Nightsider's Macbeth, men kallas Liston. Jag är black eyed white (heelt viiit och fiiin som mamma brukar säga) och jag är alldeles krullig (det kallas rex, för den som inte vet, men är ingen egen ras som många knäppisar tror, bara ett vanligt genetiskt litet trix). Jag är mammas ögonsten. Hon säger att livet inte är värt något utan mig och tycker att jag luktar godast i hela världen. Jag är himla rolig och smart. Några säger att jag är en spinkig liten skit, men de har helt fel. Jag är perfekt! Jag är dödssnygg och jag rumptacklar gärna den som säger något annat (vanligtvis den där jäkla Gurkan)! Jag busar helst med mammas sambos fötter. Han blir rädd för mig och det gör det ju bara ännu roligare att smånypa honom i tårna. Jag busar gärna med mamma också och rymmer ibland också. Det är roligt... Mamma blir helt ifrån sig och tror att jag dött eller kommit bort. Jag brukar oftast sitta under skohyllan och småfnittra.

Manfred
77064-3

Hej! Jag heter Manfred (egentligen Råtz Optimus Prime). Jag fyller två år i december. Jag är en siamese seal point och jag är rex precis som Liston. Jag är mammas ögonsten, ja, en riktigt gospåse! Hon älskar mig jättemycket och jag luktar mycket godare än Liston. Jag är snällare också. Jag tycker om att sova och att äta mat. Jag bråkar aldrig, men jag busar gärna och flörtar med fina människotjejer. Det bästa stället hemma hos oss är definitivt i det gamla trähuset, men även bajslådan går alldeles ypperligt att kvarta i (då har man ju allt omkring sig, så att säga). Äta är roligt. Sa jag det?

Gurkan
77064-1

Tja! Jag är faktiskt den finaste råttan i hela buren! Jag heter Råtz Lester Young men kallas för Gurkan. Det töntiga smeknamnet har jag fått av mammas sambo för att jag hade oturen att lukta gurka. Jag är också en siamese seal point, men ingen himla krulltott! Jag är slät och len som en barnstjärt. Jag är helt oemotståndligt gullig och jag har mer humor än Liston och Manfred. Jag tycker om att ha sönder saker och att flytta runt på grejer. Jag brukar rymma ihop med Liston (jag är faktiskt mycket bättre på att rymma än vad han är - ja, jag är faktiskt mycket bättre än Liston på precis allting). Jag är jättesnabb och smidig, tycker jag. Jag är intelligent också (mamma säger faktiskt att jag är lika smart som Clifford, ja, kanske ännu smartare) och gillar att klättra och hoppa. Jag är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback