Förbannat nystädat

Manfred:
Hur kommer det sig att det alltid ska städas när jag just fått det mysigt i mitt hus? Med rivet tidningspapper och delar av handduk har jag byggt ett bo. Där ligger jag och kurar varje dag. Ibland är vi allihop i mitt fina bo. Men så tycker plötsligt mamma att det luktar kiss och så kommer hon eller Per och städar. Där ryker mitt bo! Jag får bygga ett nytt livsverk fler än en gång i veckan. Ibland bygger jag upp till fyra livsverk i veckan! Hur många av er gör det? Här lägger jag min själ och mitt hjärta i att inreda och så rivs det bort som om det vore skräp! Det är förnedrande och resepktlöst! Jag ska protestera! Jag ska kalla råttigheten till en demonstration! Reclaim The Rat Nest! Vi samlas i morgon på Odenplan klockan sexton och så slår vi sönder skyltfönster och kissar i trappuppgångar och så skyller vi ifrån oss när andra blir arga på oss! Upp till kamp för våra bon, råttor! Upp till kamp emot människornas tokiga och oberättigande bortstädandet av den allmänna mysfaktorn i våra hem! Nu får det vara nog!

Kommentarer
Postat av: Emma

Du får se det från den ljusa sidan! Du blir ju utbildad på köpet! Bobyggare är ett fint yrke!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback