Vi blir fem...

Liston:
Mamma!! Hur många ska vi vara här egentligen? Det hade faktiskt varit tillräckligt med mig och Manfred, men neeeej då! Du har dragit hem den där Gurkan och sedan kom Elton (han är väl okej, för han är ju vit förstås) och vem fasiken är den där lille skiten? Va?

Gurkan:
Han luktar gott!

Manfred:
Du kan sluta oja dig, Liston, för jag vet att du är överförtjust i småråttor. Du får ju leka då, men det är du så korkad så att du inte kan erkänna.

Gurkan:
Haaahaaahaaa! Liston gillar småpojkar!

Manfred:
Väck inte den råttbjörn som sover, Gurkan! Låt Liston vara! Tänka på att han börjar bli gammal och måste tänka på blodtrycket...

Liston:
Jag är inte gammal! Jag är pigg som en mört!

Torsken:
Och jag är pigg som en torsk!

Manfred:
Hej Torsken! Du är välkommen i vår flock!

Elton:
Torsken? Heter du det? Bara namnet är ju värt att ge dig bögstryk för. Tur att jag är så liten så att jag inte förstår hur man ger någon bögstryk.

Torsken:
Jag heter Råtz Torsk och är en liten bäbis. Lalalalala...

Gurkan:
Jag kan ge honom bögstryk! Snälla Manfred, får jag? Snälla? Bussiga?

Manfred och Liston:
Om du rör honom är du dödens lilla lammunge!

Gurkan:
Lugna ner er! Får man inte skämta här eller? Surproppar!

Elton:
Tjaaa, men man vet ju inte med dig, Gurkan. Du är ju i alla fall i tonåren och då är man ju lite konstig...

Gurkan:
Va?

Elton:
...har jag hört... alltså...

Liston:
Jag tänker i alla fall att lämna in en skriftlig protest, för jag tycker att det är för många här nu.

Gurkan:
Vad bryr du dig för? Du dör ju ändå snart!

Manfred:
Och tiger inte du nu, Gurkan, så är det du som dör. Låt Liston vara, är du smart...

Torsken:
Trallelallelall... Elton, nu busar jag med dig! Hihihihihi!

Elton:
Gaaaaahh! Aaaaaaawwwww! Tjooohoooo!

Manfred:
Och här är maten!

77064-39

Kommentarer
Postat av: Hannah

Sicken liten skrutt du verkar vara, Torsken.

2006-06-06 @ 21:00:27
Postat av: r8orna

bögstryk, kära nån elton!
kul med en torsk i gänget. det ser ut att bli mycket action framöver, 2gamlingar, 1tånnis, 1barn och en bebis. haw haw

2006-06-06 @ 21:25:27
Postat av: fia

*skratt*...så det gick vägen iallafall ;) Jag har inte vågat fråga mamma än...

2006-06-07 @ 11:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback