Utflykt till Vitabergsparken

Torsken:
Elton och jag fick följa med mamma till Vita Bergen idag. Det var rått-dejt där. Solen sken och vi kunde inte annat än vara glada, Elton och jag. Vi styrde om i vår transportbur och tävlade om vem som vågade gå längst bort från den. Elton vann... Han har inte förstånd till att veta bättre, säger mamma. Jag tycker att Elton är jättemodig, men jag vågar inte vara lika djärv som han. Än. Han är ju lite äldre än vad jag är. Dessutom så gillar jag att vara den lille oskyldige pojken...

77064-83
Jag tittar ut ur transporten.
77064-82
Vi har taklucka!
77064-81
Det här är min pappa, Råtz Langust. Han är jättestor och snäll. Som Manfred.
77064-80
Här är en bild på min syster Löja... Den tog vi för att Gurkan skulle sukta lite. Hahaha!
77064-79
Elton vågade sig längre ut än så här, men just på den här vilden är han nyfiken på en påse.
77064-78
Här har jag petat upp takluckan och håller på att försvinna ner i en papperspåse.

Elton och jag smakade på gräset och på almfrön som låg på marken. Vi fick smaka på äpple och kex och jag fick en bit smörgås också. Vi vill gärna följa med på fler utflykter.

Och vet ni... En människa där kallade mig för "den berömde Torsk". Känn på den, Gurkan! Hihihi!


Kommentarer
Postat av: Tina

Så himla trevligt å mysigt ni haft det idag! Och vilken flådig transportbur......med taklucka!! Jättefin ju! :))
Hoppas att mamman hade trevligt åxå?

2006-06-25 @ 22:08:13
Postat av: Hannah

Åh vad roligt med dejt. Det verkade som ni upptäckte mycket nytt. Vad skoj! :)

Postat av: Berntemmy

Very impressed!

2009-12-23 @ 08:19:47
URL: http://berntemmy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback