Torsktvivel

Torsken:
Manfred, tycker mamma om mig?

Manfred:
Såklart att hon gör, min lille vän. Varför undrar du det?

Torsken:
Jag undrar det därför att hon inte klappat så mycket på mig idag. Hon går förbi och säger hej, men jag får inte följa med. Hon kanske inte tycker att jag är rolig och söt längre.

Manfred:
Mamma har haft mycket att göra idag och den lilla människopipisen har velat leka med mamma. Då får hon inte så mycket tid för oss, men hon brukar kompensera oss för sådana dagar.

Torsken:
Vad betyder kompensera?

Liston:
Det betyder att du ska gå och lägga dig och hålla mun, ostyriga ungbuk!

Elton:
Nähä, nu ljuger du, Liston! Jag vet vad det betyder! Det betyder att om mamma inte leker med oss den ena dagen, så kommer hon att leka med oss dubbelt så mycket dagen därpå. Visst, Manfred? Visst?

Gurkan:
Elton, det är faktiskt jag som ska vara bäst här inne, så det så! Jag vet också vad komispensperera betyder, men du har så bråttom att visa dig på den styva linan, du.

Torsken:
Vad betyder styva linan?

Liston:
Kan jag få sova ifred? Det är inte klokt vad det ska babblas här!

Manfred:
När någon visar sig på den styva linan så betyder det att den vill visa sig duktig, helt enkelt. Nu lämnar vi Liston ifred. Vi kan prata uppe i hängmattan.

Torsken:
Jaha... Som när Elton klättrar uppochner och stajlar för människopipisen. Då visar han sig duktig. Eller som när Gurkan... som när Gurkan... skryter?

Manfred:
Haha! Du är skarp du, lill-Torsken! Ja, Gurkan skryter mycket och han är bra på att skryta.

Torsken:
När jag blir stor, ska jag bli som du, Manfred. Du vet så mycket. Jag vill också veta mycket. Mamma tycker om oss. I morgon får vi leka dubbelt så länge med henne än vad vi brukar. Det ska bli roligt. Manfred... Får jag sova hos dig?

Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag blir ju alldeles, alldeles kär i dig, Torsken! :D

Postat av: Tina

Så gulligt! Manfred, du har ju blivit en stoooor idol nu! Ta väl hand om Torsken (OCH dom andra, givetvis!) och visa honom världen och lär honom allt du kan!
HEJAHEJAHEJA! :)

2006-06-14 @ 00:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback