Tårar

Torsken:
Manfred, varför gråter mamma?
Manfred:
För att hon älskar oss, men kanske är allergisk?
Torsken:
Vad betyder det?
Manfred:
Det betyder att hon inte mår bra och det kanske är på grund av oss.
Gurkan:
Jag tror att hon är allergisk mot sin sambo!
Liston:
Jag tror att hon är allergisk mot dig, Gurkan!
Torsken:
Men om hon mår dåligt och det är vi som får henne att bli sjuk, vad händer då?
Manfred:
Då kanske vi får flytta, Torsken.
Torsken:
Men jag vill ju bo med dig, Manfred! Alltid! Jag vill inte flytta!
Manfred:
Lugn, Torsk-pojken! Om vi skulle behöva flytta, så flyttar vi allihopa till samma ställe. Du ska inte oroa dig. Det blir bra, ska du se.
Liston:
Jag flyttar aldrig! Hellre DÖR jag!
Gurkan:
Du kommer ju att dö snart i alla fall, så du behöver nog inte oroa dig. Förresten så skulle mamma hellre hugga av sig händerna än att lämna bort dig. Det tycker jag är jättekonstigt... Om vi inte bor kvar här, så kommer vi ju inte kunna skriva i vår blogg och då kommer ju ingen att få reda på hur bra jag är! Nej, vi måste bo kvar! Manfred, vi måste fixa det här! Min stjärnstatus är hotad!
Elton:
Det kanske är mitt fel?
Manfred:
Det är ingens fel, Elton.
Liston:
Det är allas fel! Hör ni det! Allas! Ert fel! Ert, ert, ert!!! Mamma, vi älskar dig! Lämna inte bort oss! Vi lovar att inte göra dig sjuk! Mamma! Du får inte lämna bort oss!

Kommentarer
Postat av: Tander

Äre sant Pernilla att du kanske är allgerisk ? =S

Postat av: Hannah

Vad ledsen jag blir. Inte kan du väl vara allergisk. :/

2006-06-21 @ 21:56:03
URL: http://fizen.blogg.se
Postat av: Tina

OH, NOOOO!! Det FÅÅÅR inte vara så!! Vadå, Pernilla, har du känningar som du misstänker är allergi???
Nej, nej.........hoppas INTE! Jag vill inte heller att du måste lämna ifrån dej dina små guldklimpar!!!! Dom är ju ett med dej, på nåt vis............*sniff, snyft*.......

2006-06-22 @ 00:17:52
Postat av: storr8n

Nä! Det är en sommarförkylning har jag bestämt! Pernilla kan inte vara allergisk mot råttor. Speciellt inte sina egna.

2006-06-22 @ 10:00:38
Postat av: Liston

Mamma kommer aldrig att bli allergisk mot mig (och inte Gurkan heller, säger Gurkan). Aldrig! Men hon hostar och kliar och är lika röd i ögonen som siameserna (töntögonfärg, tycker jag!). I morse upptäckte hon dock att hela skrivbordet var täckt av gul pollen, så hon har förhoppningsvis känt av det... Håll tummar och tassar! Vi vill inte flytta (men jag vet ju att jag aldrig kommer att behöva det eftersom mamma är helt tokig i mig)!

2006-06-22 @ 16:01:15
Postat av: Hannah & kottarna

Det är klart att det är pollen hon har känt av! *håller tummar och tassar*

2006-06-22 @ 16:27:09
URL: http://fizen.blogg.se
Postat av: Tessie

Nej, vi håller alla tummar och tassar här hemma också att det inte är så.. Skyll på pollen istället! Våga vägra allergi!

2006-06-22 @ 17:58:41
Postat av: Tina

.....pollen..........*PUH*.........:))
Jag tror helt säkert att det är allt pollens fel att du mått dåligt - rådisarnas fel kan det ICKE vara!! Eller hur, boysen???

2006-06-22 @ 22:16:12
Postat av: Julianalida

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-06-26 @ 10:06:19
URL: http://julianalida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback