Om döden

Gurkan:
När jag ska dö, vill ni vänligen köra över mig med ett piano?
Manfred:
Men Gurkan! Vad är det du säger? Varför skulle vi göra det?
Gurkan:
Det går snabbt och jag hinner inte känna så mycket. Dessutom älskar jag de spröda tonerna av Für Elise, så om det är möjligt, så vill jag gärna att någon spelar, medan pianot rullar över mig och förvandlar mig till mos. Stek köttbullar av mig! Ät upp mig! Låt min själ leva vidare i era själar och låt min kraft förenas med era.
Liston:
Är du full, eller?
Manfred:
Så du säger, Gurkan! Varifrån har du fått alla de här idéerna?
Gurkan:
De hör ungdomen till och som om det inte vore nog, så tog jag del av en del av den litteratur som mamma har om naturfolk och antika kulturer. Man lät de döda leva vidare genom att äta upp dem. Och jag vet ju att ni älskar både mig och köttbullar, så då slår ni ju två flugor i en smäll. Pianot är bara lite kuriosa och mest för att dekorera min fantasi och föreställningen om min död.
Elton:
Är det i sin ordning om vi bara släpper ett piano rakt i huvudet på dig? Eller måste det rulla? Vi kan ju spela Für Elise på mammas cd-spelare, vetja!
Liston:
Så absurd som tanken är, borde vi rulla ett piano över dig på en gång, så vi slipper ditt yrande, Gurkan. Det skulle påskynd det hela, eftersom du antagligen kommer att leva länge än jag och varje dag är en dag för länge. Tror du att jag får leva längre om jag säljer din själ till Djävulen?
Torsken:
Manfred, jag är rädd...
Manfred:
Pojkar, pojkar! Ni skrämmer Torsken med ert prat om döden, djävulen och att göra mos!. Ni kan ta den diskussionen när lillen somnat om ni måste fortsätta.
Gurkan:
Åh, döden, min vän! En gräsklippare över min spröda lekamen och jag blir gödsel för grönskan...
Liston:
Du är full, eller hur? Full eller galen eller bara osedvanligt korkad, Gurkan! Jag kör gladeligen över dig med en gräsklippare den dagen mamma verkligen låter mig göra det. Tyvärr verkar det som om möjligheten kommer att dröja om den ens kommer.
Torsken:
Manfreed... Jag vill inte dö! Manfred, ska Gurkan bli middag? Kommer jag också att bli överkörd av en gräsklippare? Manfred...
Manfred:
Se nu vad ni har gjort! Gurkan! Du går och lägger dig och visar dig inte förrän i kväll. Liston! Du går och bajsar! Elton! Du försvinner ur min åsyn innan jag gör mig olycklig på dig! Och du, min lille Torsk-pojke, kom så får du sova här hos mig. Ingen ska göra varken det ena eller det andra. Du behöver inte vara rädd för något och döden ska du inte tänka på, för den kommer till oss alla. Den är inte farlig, men vi behöver inte be om den i onödan. Pojkarna pratar strunt och du ska inte lyssna på allt de säger. Tids nog kommer du bli stor nog att förstå ändå och då ska jag förklara allt för dig.
Torsken:
Jag vill bli som du, Manfred! Jag vill bli som du... Förutom det rosa på ryggen... Men det är ganska fint. Faktiskt.





Kommentarer
Postat av: r8orna

*AHAHAHAHHAHAHA*

2006-06-17 @ 16:12:38
Postat av: ida

*tänker på avlingingstråden och känner mig skyldig*

Men den var bra :)

2006-06-17 @ 17:08:54
Postat av: Manfred

Ida ska inte känna sig skyldig! Gurkan har bara fått en släng av värmslag och det är enbart hans eget fel. :)

2006-06-17 @ 17:19:01
Postat av: ida

Tack. :)
känner mig så dum. jag försökte bara få henne att inse varför "vi" inte vill ha en sådan tråd men jag har så lite tålamod och det blev så fel, det var aldrig min mening att såra eller skapa gräl och tjaffs och jag är verkligen lessen för att jag gjorde det! :(
Förlåt!

2006-06-17 @ 20:51:51
Postat av: Manfred

Äsch! Det här är boysens blogg! Här har vi roligt! Lämna forumet där det är och läs inte in så mycket i vårt senaste inlägg. Det skulle ha kommit i vilket fall som helst! :) Det är lugnt, Ida. Du behöver inte säga förlåt för någonting! Jag hoppas bara att vi inte förlorar läsare pga detta vårt inlägg om döden... Det är ju den där jäkla Guuurrrrkans fel! Han har så konstiga grejer för sig ibland, så du anar inte! *rullar med ögonen*

2006-06-17 @ 21:08:42
Postat av: ida

Mig har ni inte förlorat :D

2006-06-17 @ 21:20:15
Postat av: Tander

Inte mig heller =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback