Tror du på spöken, Manfred?

Torsken:
Tror du på spöken, Manfred?
Manfred:
Nej, vännen, men jag tror att de dödas andar kan komma och titta till oss lite då och då, men de är inga spöken som man behöver vara rädd för.
Torsken:
Saknar du Liston?
Manfred:
Ja, jag saknar honom. Vi var inte alltid sams, han och jag, men han var ändå en mycket god vän. Det kan göra mig lite rädd nu när jag är äldst av boysen. Det brukar betyda att det är min tur nästa gång.
Torsken:
Manfred... Jag såg Liston förut. Han satt utanför buren på golvet och log mot mig. Han sa att han mådde bra nu. Han var helt vit, Manfred. Och han var lika stor som jag.
Manfred:
Han är vit och fin nu, som när han var som piggast och gladast i sitt liv. Han är ung igen och den här gången kommer han inte att bli gammal och få ont.
Torsken:
Vad fint det låter. Jag tänker inte att vara rädd för att dö. Det ska inte du heller vara.
Manfred:
Det har du rätt i, Torsken. Du har så rätt så. Du kommer att bli en fin kille när du blir stor.
Torsken:
Jag är en fin kille redan, Manfred! Så det så...
Manfred:
Hahaha! Ja, förlåt mig, det är du ju!

Kommentarer
Postat av: Tina

:))
Kloka visdomsord, Manfred!

2006-07-31 @ 17:26:53
Postat av: r8orna

sötnosar!

2006-07-31 @ 18:25:34
Postat av: Hannah

Du är ju värsta visa farbrorn, Manny! :)

Postat av: kicki

Hallå grabbar - jag saknar era råttord!!

2006-08-10 @ 17:19:24
URL: http://kicki.kanske.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback